Reizigers Transavia 17 uur vast in Casablanca

Ruim 100 Nederlandse vakantiegangers met veel kleine kinderen zaten gisteren bijna 17 uur vast op het vliegveld van de Marokkaanse stad Casablanca. Dat meldt de Telegraaf dinsdag.

Het vliegtuig moest door een technisch mankement een voorzorgslanding maken op weg van Lanzarote naar Amsterdam. De reizigers eisen nu een vergoeding van Transavia.

Volgens hen zou Transavia een hotel regelen, maar was er geen bus om ze erheen te brengen. Ook vertrok het cabinepersoneel van de luchtvaartmaatschappij zonder te helpen. (Bron/ lees verder: de Telegraaf)

1 REACTIE

  1. Alsnog willen Marokkanen bijna nooit een klacht indienen, zelfs als zij in hun recht staan. Alhamdoelillah, dat is alles.

    Een klacht kun je altijd indienen.Het is daarom een oproep aan andere slachtoffers om zich te verenigen om juist een sterke zaak tegen Transavia te maken.

    Volgens de recente uitspraak van de rechter moet een vliegmaatschappij de regels van de EG-Verordening 261/2004 naleven, betreffende verplichting tot verzorging/hulp/bijstand (maaltijd, overnachting, vervoer) hierdoor recht op compensatie;
    – later dan 3 uur aankomen op een eindbestemming, ook hiervoor recht op vergoeding. Dit laatste geldt voor zowel de heenreis als de terugreis.

    Volgens het Europees Hof bestaat er de mogelijkheid op vergoeding, ook indien er sprake is van vertraging door overmacht (bijv. mist)!! NB. bij terugreis was er geen sprake van mist. Er was geen reden gegeven voor de lange vertraging.

    Ga alstublieft je recht halen bij Transavia, maakt echt niet uit via wie !

    Ook als het gaat om een vlucht van Transavia-vlucht HV945 van Schiphol naar AlHoceima geboekt via ML-Tours met 11 uur vertraging en landing op verkeerd vliegveld, Heenreis was op 21-08-2012, reageert Transavia non-chalant en zegt dat zij de mensen naar hotels in Nador hebben gebracht. Now, niets van waar. Na een uur wachten op het vliegveld was er niets te merken van transport of hotels. Er was zelfs niemand van Transavia om de mensen te woord te staan.
    Er zaten meer dan 150 mensen in het vliegtuig?

    Stuur je klacht of opmerking naar : a.elbouayadi@portes.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.