De 23-jarige Mariah Idrissi is de eerste moslima die in een campagne van H&M een hoofddoek draagt. De Londense met Pakistaanse en Marokkaanse roots promoot in een nieuwe campagne het recycle initiatief van de kledingketen. H&M roept voor deze campagne op om oude kleding in te leveren, zodat het hergebruikt kan worden.
Idrissi draagt al sinds haar zeventiende een hoofddoek. “Vrouwen die een sluier dragen lijken onzichtbaar als het op mode aankomt. Het is dan ook prachtig dat zo’n groot merk vrouwen, zoals ik ben, erkent”, aldus Idrissi in FUSION.
Idrissi werd via een talenscout geselecteerd door de op één na grootste modeketen van de wereld. Aanvankelijk was ze terughoudend. Nadat ze de toestemming van haar ouders kreeg, besloot ze het te doen. De crew voor de commercial bestond voornamelijk uit vrouwen. “Ze vroegen hoeveel ik van mijn hals wilde tonen, maar voor de rest waren ze heel respectvol”. (Bron/ lees verder: Fusion)
Ik zie dat islamitische mode voor mobiele vrouwengevangenissen toch wat inventiever is dan ik dacht:
https://www.flickr.com/photos/9082231@N05/5632807286/in/gallery-jim_matzger-72157630050854536/
perfect, moslima’s hebben de toekomst met de mode!
Fritz, dat is sbsoluut geen islamtische mode. Wel Afghaans..toch een groot verdchil