H&M-reclame toont voor het eerst moslima met hoofddoek

104

De 23-jarige Mariah IdrissiDe 23-jarige Mariah Idrissi is de eerste moslima die in een campagne van H&M een hoofddoek draagt. De Londense met Pakistaanse en Marokkaanse roots promoot in een nieuwe campagne het recycle initiatief van de kledingketen. H&M roept voor deze campagne op om oude kleding in te leveren, zodat het hergebruikt kan worden.

Idrissi draagt al sinds haar zeventiende een hoofddoek. “Vrouwen die een sluier dragen lijken onzichtbaar als het op mode aankomt. Het is dan ook prachtig dat zo’n groot merk vrouwen, zoals ik ben, erkent”, aldus Idrissi in FUSION.

Idrissi werd via een talenscout geselecteerd door de op één na grootste modeketen van de wereld. Aanvankelijk was ze terughoudend. Nadat ze de toestemming van haar ouders kreeg, besloot ze het te doen. De crew voor de commercial bestond voornamelijk uit vrouwen. “Ze vroegen hoeveel ik van mijn hals wilde tonen, maar voor de rest waren ze heel respectvol”. (Bron/ lees verder: Fusion)

H&M recycle awareness ad – 'close the loop' is out, link in bio, check it out it's a good cause ???? #hm

Een foto die is geplaatst door Salon Marrakesh London (@mariahidrissi) op

Not the most glamorous background but hey ??? #CarSelfies

Een foto die is geplaatst door Salon Marrakesh London (@mariahidrissi) op

Day with the horses ?? #Morocco

Een foto die is geplaatst door Salon Marrakesh London (@mariahidrissi) op

3 REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.