Trump aan islamitische leiders: “Drijf terroristen uit jullie gemeenschap en verwelkom vrede”

De Amerikaanse president Donald Trump roept de leiders van de islamitische landen op om terrorisme agressief te bestrijden. Dat heeft hij gezegd tijdens een opvallend verzoenend klinkende toespraak op de Arabisch-islamitische top in de Saudische hoofdstad Riyad.

De president zei in een toespraak tot leiders van 55 islamitische landen in Saudi-Arabië dat hij hoopt dat de top het begin zal inluiden van vrede in het Midden-Oosten en van de ondergang van het extremisme.

Donald Trump vindt echter dat islamitische landen meer het voortouw moeten nemen bij de strijd tegen extremistische ideologieën en terrorisme, “zodat jonge moslims kunnen opgroeien zonder geweld en haat”. (Bron/ lees verder: de NOS)

6 REACTIES

  1. Trump’s voorgangers hebben zelf t terrorisme ontwikkeld….Irak en Syrie draaien nou op volle toeren….

    Che Guevara had niets met islam maar was ook een terrorist bevonden door de US, puur TOEVAL?

  2. @Lavrov: Hou toch eens op met oneliners te plaatsen die nergens op slaan. Terrorisme is een instrument van de islam geworden, te beginnen met Arafat. Een lafhartige wijze van terreur bedrijven. Ik blijf bij mijn opvatting dat de islam een doctrine is met duivelse eigenschappen. En dan druk ik me nog heel netjes uit!

  3. Islam is idd geen geloof, maar een doctrine, ideologie, gebaseerd op onderwerping en onderdrukking. Een islam gericht op in stand houden van de macht van een klein clubje dictatoriale machthebbers. Die met beroep op de koran zich misdragen en misdaden plegen.

  4. Richard: Arafat vecht voor zijn land, totaal andere orde: alle landen vechten voor hun land en grond: niets mis mee. sterker nog nederlandse verzetstrijders zijn helden , in die analogie Arafat ook. Israel is dan de agressor zoals Trump voorgangers in alle islamitische landen waar droontjes rondzweven.

    Peter: Islam is “totale openbaring” aan profeet Mohammed. De kern van de islam is: God heeft alles geschapen en er is maar 1 God zoals gebod 1 van de tien geboden en dat God geen zoon heeft zoals de katholieken zeggen in tegenstelling tot de Arianen (echte Christenen).

  5. Volgens mij steunen de Christenen sinds 1947 terrorisme van de staat Israel. En Israel en de VS zijn de twee schurkenstaten die de wereldvrede in gevaar brengen. Nu wordt de wereld voorbereid, alweer met list en leugens, op een oorlog tegen Iran; notabene het enige land samen met India dat nooit een aanvalsoorlog heeft gevoerd. Dus mensen die de Islam geen geloof vinden moeten eerst maar naar hun eigen racistische geloof kijken. Kijk maar naar de conservatieve Christenen in de VS en hier; door en door racistisch.

  6. Nou Peter = de naam.
    Islam is geen geloof? Was is geloof dan eigelijl?
    Islam is meer dan een geloof. Geeft je advies hoe te eten wat te eten, over slapen, over economie, over oorlog, over erfenis .. alles eigelijk
    Tewijl christendom puur gaat over geloof en zijn de daden niet zo belangrijk. In islam zijn zowel geloof als daden belangrijk.

    Islam is juist tegen de macht misbruikers elite. De eerste moslims waren slaven, armen, vrouwen en ze vochten tegen machtige elite in die tijd ( Koraysh elite)
    Vandaag probeert iedereen de islam te misbruiken.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.