L’Oréal kiest voor het eerst model met hoofddoek voor grote haarcampagne

In een nieuwe grote reclamecampagne van L’Oréal is voor het eerst een vrouw met hijab te zien. In de video van het Franse cosmeticabedrijf schittert de Britse beautyvlogger Amena Khan. Hiermee lijkt het beautymerk een krachtig statement te willen maken als het gaat over diversiteit.

“Het is niet omdat men zijn haren niet laat zien dat men ze niet verzorgt! Zodra ik mijn hoofddoek afdoe, zorg ik voor mijn haren, zodat ze er nog stralender uitzien. Is dat niet wat we allemaal willen?”, zegt Amena Khan in de reclamespot.

Khan is bekend vanwege haar filmpjes en foto’s over verzorgingsproducten. De Britse heeft bijna 400.000 abonnees op YouTube en bijna 600.000 volgers op Instagram. Daarnaast is ze moeder, mede-oprichter van een cosmeticabedrijf en ontwerper van haar eigen hoofddoekenlijn.

Nude colours ???? All my new scarf pics are now up on the site @pearldaisyltd ?

A post shared by Amena (@amenaofficial) on

In november vorig jaar had L’Oréal al veel kritiek gekregen vanwege een foto van een vrouw met een hoofddoek in een publiciteitsfolder. Het ging toen om de Marokkaanse visagiste en vlogster Salima Aliani.

8 REACTIES

  1. Een vrouw met hoofddoek ? Laat ik maar niet zeggen hoe ik erover denk. Wat waar is dat de meeste vrouwen een hoofddoek dragen om de schijn op te houden gelovige moslima’s te zijn. Zo zijn gevallen bekend van vrouwen van Marokkaanse afkomst die illegaal hier zijn en alleen een hoofddoek dragen in de verwachting dat de politie hen niet aanhouden. Dus niet vanwege het geloof maar gewoon die schijnheiligheid om misbruik van het geloof te maken. Helaas maken Marokkanen en alles wat uit Noord Afrika en het Midden Oosten komt, te vaak misbruik van het geloof. En juist zij zijn de grootste tegenstanders van het geloof.
    Ook dit model draagt de hoofddoek omdat de omgeving dit van haar eist.

  2. Goeie mop. Moeten we vaker doen. Bij autoreclames moesten ze ook maar gewoon een garage filmen. Liefst dezelfde garage voor alle auto’s. Da’s bescheidener. En diversiteit is zeker bij auto’s erg belangrijk. Bij reclame voor voeding, snoep of dieetproducten zet je gewoon een koelkast op foto. Of een trommel. Dezelfde trommel maar met steeds een andere kleur, want dat is nog diverser. En vergeet niet erbij te vermelden dat alle trommels vanzelfsprekend even leuk zijn. Voor als daar misverstanden over mochten ontstaan.
    Maar we kunnen ook een hele grote sprong voorwaarts maken en alle reclame in één slag antikoloniaal, intersectioneel feministisch moslim en LGHBITQIKKLMNOP++ toekomstbestendig maken door gewoon een de letters reclame op een scherm af te beelden. De kleuren van de letters en het scherm zouden daarbij kunnen verschillen, zolang ze maar gelijkwaardig zijn.

  3. gewoon reclamestunt in t voordeel van L oreal: meer verkoop aanmoslimas en dus meer geld en dus meer wapens om moslims te killen in Afrika, Frankrijk is druk bezig om islamitische landen te koloniseren inder t mom van oorlog tegen terrorisme mbv NL

  4. Misschien kan l’ Oreal een shampoo ontwikkelen waarmee je je hoofddoek kunt wassen. Dan hoef je als moslima ook je ceremoniele badmuts niet meer over je vodje trekken in de douche. Kunnen ze gelijk ook een leuke bodymilk in elkaar flansen voor op de boerkini.

  5. Emir Joop, kankerhoer heb jezelf nog niet opgehangen tyfus zooi. Sterf uit kankermongool en zo snel mogelijk hoerejong. Ga je moeder neuken ipv jouw shit hier te melden vieze flikkertje!!!

  6. Emir Joop, kankerhoer heb jezelf nog niet opgehangen tyfus zooi. Sterf uit kankermongool en zo snel mogelijk hoerejong. Ga je moeder neuken ipv jouw shit hier te melden vieze flikkertje!!!
    Doet dat nou eens waar wacht je nog op. Neuk je meoder en hang tegelijkertijd je kutkop op!!

  7. Dat idee van het neuken van jouw moeder is een thema dat wel erg vaak terugkeert bij jou. Het is duidelijk een ding dat je fascineert. Misschien moet je het eens bespreekbaar maken met je moeder. Wie weet komen jullie er samen wel uit. Het lijkt me geen goed idee om er mee rond te blijven lopen zo.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.