MAC Cosmetics probeert net als vele andere merken ook op de ramadan in te spelen. Het cosmeticabedrijf slaat de plank volledig mis.
In een reclame-video van MAC geeft het bedrijf moslima’s tips hoe ze zich kunnen opmaken met make-up voor de suhoor, de maaltijd bij zonsopgang, momenteel rond 3:30 uur. Terwijl de meeste vrouwen, en mannen trouwens ook, de suhoor nuttigen gewoon in hun pyjama met een onopgemaakt en ongekamd slaaphoofd, geeft MAC advies om je beste kleding uit de kast te trekken en de mooiste make-up op te doen.
Op Twitter reageren moslimvrouwen massaal op deze video, die MAC inmiddels verwijderd heeft. “Wie doet er nou make-up op om 3 uur ’s nachts?”, vraagt iemand zich af. “MAC denkt echt dat we alles uit de kast trekken voor suhoor. Ik moet er kennelijk goed uitzien voor mijn eten”, schrijft een ander. Volgens de vrouwen is het cosmeticabedrijf in de war met de iftar, de maaltijd die moslims na zonsondergang eten.
Before, they’re permitted to withdraw the money, they
will have to bet either the extra or free money to get a particular number of moments,
which differs from one site to another.