Misschien heb je de eerste commercial van Lidl met Ali-B al op tv gezien. De rapper is het nieuwe gezicht geworden van Lidl. Onder het motto ‘Lekker Hollands’ gaat hij op zoek naar typisch Nederlandse gewoonten, om te beginnen met Pasen.
Dit jaar staat het thema ‘Lekker Hollands’ centraal bij Lidl. Met (oud-)Hollandse ranges, producten van eigen bodem en typisch Nederlandse recepten. Zo wil Lidl nog wat dichter bij de Nederlanders komen. Van ‘die Duitse discounter’ naar ‘onmisbaar in ons land’.
Daartoe wordt nauw samengewerkt met cabaretier, rapper, coach en jurylid Ali B, die gewapend met gele Lidl-microfoon als correspondent ‘A-Lidl’ het land in trekt. Om op eigenzinnige en humoristische wijze onderzoek te doen naar de Hollandse cultuur. Aangezien Lidl groeit en continu op zoek is naar enthousiaste collega’s, vervult reporter A-Lidl komende tijd ook een grote rol op sociale kanalen in diverse employer branding- en wervingsuitingen, gericht op jongeren.